Nacházíte se zde: Úvod » Ubytování » Česká republika » Železné hory » Slatiňany

Typ objektu:

Vybavení objektu:

Oplocení:

Počet ložnic u chat a chalup:
Sport:
Koupání
Lyžování

Slatiňany - Chaty a chalupy k pronájmu a ubytování

Je nám líto, ale přímo v této obci nemáme žádný objekt v nabídce. Vybrat si však můžete z nabídky ubytování v okolí 10 km od požadované obce.

Vaše kritéria:
Chodba s věšákem
Ložnice
Schodiště do přízemí
Sociální zařízení se sprchovým koutem, toaletou a umývadlem
Gril s udírnou
Krb na dřevěné uhlí
Venkovní zastřešené posezení
Okolní prostředí chaty
Pohled na bazén a zastřešené posezení
Chata Hradiště

ZJISTIT CENU
zobrazeny objekty 1-1 z 1

Slatiňany

Město Slatiňany naleznete v malebném kraji na úpatí Železných hor 4 km jižně od okresního města Chrudim. První písemná zmínka o Slatiňanech pochází z roku 1294, kdy zde na skalnatém ostrohu nad řekou Chrudimkou stála pouze dřevěná gotická tvrz. Jejím vlastníkem byl zřejmě František za Slatiňan. Na sklonku XVI století koupil panství pražský měšťan Bohuslav Mazanec z Frymburka a nechal na místě tvrze vystavět renesanční zámek. Následovala řada dalších vlastníků, jako například Jan Sigmund Knobloch, rodina Berků z Dubé a Lipného, František Adam hrabě z Bubna a Lipného, František Adam z Bubna a z Litic, Josef František ze Schőnfeldu, kníže Jan Adam z Auerspergu a další následníci tohoto rodu. Snad největšího rozkvětu doznala obec v letech, kdy panství vlastnila knížecí rodina Auerspergů. V této době se postupně z bezvýznamné vsi stávají Slatiňany hospodářsky i kulturně živým místem. Vzniká zde například v roce 1859 cukrovar s rafinérií a kostkárnou, v roce 1877 továrna na umělá hnojiva, parní pila v roce 1901 a v roce 1903 lihovar. Slatiňany byly povýšeny na město 1.7.1971. V současné době má město spolu s místními částmi Škrovád, Kunčí, Trpišov a Kochánovice 4040 obyvatel.Kam na výlet Pokud se z podzámčí vydáte po pravém břehu proti proudu řeky, projdete kolem sportovního areálu do městské části Škrovád a dále pak do lesa s pískovcovými skalami, které jsou využívány pro sportovní lezení. Kolem zahrádkářské kolonie dojdete k rybníčku a komplexu Mlýny Skály. Když se vydáte dále, dojdete do obce Svídnice. Tam se vydejte do Trpišova, ze kterého je jen kousek do obory Slavice. Jestli Vám bude přát štěstí, uvidíte v ní muflony a na pastvinách pak i hřebečky kladrubských vraníků.Pokud přijedete do Slatiňan autem nabízí se Vám další možnosti: Z parkoviště pod zámkem vyjeďte vlevo a na křižovatce za mostem jeďte rovně (POZOR !!! Hlavní vede doprava !!!). Asi 100 m před železničním přejezdem odbočte vlevo směr Vlčnov, Kočí. Asi 2 km jeďte stále rovně až do obce Kočí, kde naleznete nádherný dřevěný kostelík. Až pojedete zpět, odbočte na kraji Kočí na křižovatce typu ypsilon vlevo. Vyjedete kopec a ocitnete se v okolí kostelíku Tři bubny, ke kterému se váže zajímavá pověst ze třicetileté války. Vydat se můžete také opačným směrem - na Havlíčkův Brod. Asi po 15 km dojedete do obce Trhová Kamenice. I tam pojedete na Havlíčkův Brod. Po 3 km dojedete na křižovatku, kde odbočíte na Veselý kopec. To je jeden z nejhezčích skanzenů v republice a v jeho okoli naleznete i další památky.